close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד ניתן לשמור על כשרות במקום העבודה?

מערכת שורשז אדר, תשעג17/02/2013

איך מתמודדים עם השמירה על הכשרות כאשר עובדים בחברה חילונית?

תגיות:

איך מתמודדים עם השמירה על הכשרות כאשר עובדים בחברה חילונית? אמנם, קל מאד להביא מדי יום את ארוחת הצהריים שלכם לעבודה, אבל כיצד תתמודדו כאשר בעבודה מתקיימים אירועים חברתיים כמו ארוחת צהריים משותפת או פעילות חברתית אחרת שכוללת גם ארוחה. המנהג לארגן אירועי חיברות בין העמיתים לעבודה במהלך ארוחה משותפת הוא מנהג נפוץ, ובוודאי שאף אחד לא רוצה להיות גס רוח או לאבד את ההזדמנויות האלה להתחברות עם העמיתים לעבודה. זו אכן דילמה לא פשוטה לכל שומר מצוות שעובד בחברה חילונית.

יחד עם זאת, רבים יכולים להעיד על כך שחברות חילוניות רבות מתחשבות בעובדים שומרי המצוות ומזמינים במיוחד עבורם ארוחה כשרה כך שלא ירגישו שהם נמצאים מחוץ לחבורה באירועים חברתיים שהארגון מקיים.

על מנת שלא תמצאו את עצמכם במצבים לא נעימים שכאלה, ואם אתם נמנים על אותם אנשים שנמצאים כרגע במצב של חיפוש הצעות עבודה – מומלץ לכם להתרכז במציאת עבודה במקומות שבהם שומרים על הכשרות ומכבדים את העובדים שומרי המסורת.

לדוגמה, לא מעט מקומות עבודה חילוניים לא מאפשרים להכניס למטבח העבודה מאכלים בשריים, ומקפידים על כך שהעובדים יביאו מהבית אך ורק מאכלי חלב. מצב שכזה מקל על העובדים שומרי המסורת לאכול במסגרת העבודה יחד עם כולם ללא חשש.

עם זאת, לא מעטים האנשים שכבר עברו את השלב בו חיפשו הצעות עבודה ומצאו משרה כלבבם במשרד חילוני ולעיתים קרובות הם נמצאים במצב שבו אינם יכולים להשתתף בארוחה במסגרת העבודה שבה מוגשת ארוחת בוקר בסגנון של מזנון שבו מגישים גם גבינה וגם בשר. במצב שכזה אין ברירה אלא לא לאכול. קרוב לודאי שאף אחד לא ישים לב לכך, אבל אם מישהו כן ישים לב תוכלו להסביר שאינכם אוכלים אוכל לא כשר. ובכל מקרה, הביאו אתכם אוכל מהבית כדי שתוכלו גם אתם לאכול ולא רק לצפות מהצד בשאר העובדים שנהנים מהארוחה.

מה לעשות במקרה שבו אתם מוזמנים על ידי העבודה לארוחה במסעדה או לארוחה בביתו של אחד העובדים מחוץ לשעות העבודה? אם המארגנים לא חשבו על כך בעצמם, נסו לבקש שהארוחה תתקיים במסעדה כשרה או שהאוכל בבית הפרטי יהיה כשר. אם לא, תצטרכו להסביר ולהיעדר מהאירוע. יש לשער שכל מי שישמע שאתם נמנעים מהשתתפות באירוע מסיבות של כשרות, יעשה הכול על מנת שהאירוע יכלול ארוחה כשרה כך שגם אתם תוכלו להשתתף בה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה